Dag 21: San Francisco

8 augustus 2012 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag de laatste dag in Amerika.

Vanmorgen zijn we vroeg op gestaan om naar Alcatraz te gaan. We hadden in Nederland al kaartjes besteld want anders waren we er nu niet gekomen. Alcatraz is net zo als we het ons voorgesteld hadden, het is heel indrukwekkend. We deden daar een audiotoer. Dat wil zeggen je krijgt een koptelefoon op met een recordertje en luistert die gewoon af. Wij konden het ook in het Nederlands beluisteren, dus deden we dat. Je loopt dan allemaal met zo'n headset op door Alcatraz en ziet veel mensen de zelfde kant opkijken of naar de zelfde cel toe lopen. Dit is best grappig. Je hoort de verhalen van en door de gevangenen die er gezeten hebben en natuurlijk de verhalen over Al Capone, the Birdman en de ontsnapping van een aantal gevangenen. Hier zijn ook films over gemaakt.

Verder zijn we met een mooie ouderwetse dubbeldekker, die van boven open is, door de stad gereden. Je kan zo'n stadstoer doen in twee uur waarbij je alle bezienswaardigheden  van San Francisco kunt zien en er uitleg bij krijgt. We wilden eerst met de Cable Car naar Chinatown maar daar stond zo'n lange rij dat we ons hebben bedacht en de rondtoer hebben gedaan, wat volgens ons achteraf nog leuker is.

We zijn achteraf wel erg blij dat we in Los Angelos zijn gestart met de reis en hier nu eindigen, want deze stad is veel mooier om te zien. De meeste huizen zijn nog in oude stijl, zo ook de eettentjes op de pier, de trams, de bussen en de Cable Car. In LA moet je nog eerst bijkomen van het tijdsverschil en daar heb je nu geen last van zodat je vol van de dagen kan genieten. Ook de temperatuur is hier net als in Nederland, dus hoeven we daar ook niet meer aan te wennen.

Morgenochtend zit onze vakantie in Amerika erop en vertrekken we weer naar huis. Dit was ons laatste verhaal over deze prachtige reis. We hebben deze verhalen met zeer veel plezier geschreven, het geeft voor ons een mooie terugblik op deze vakantie. We hopen dat jullie ze met evenveel plezier hebben gelezen. Wij willen iedereen bedanken voor het volgen en voor de leuke reacties.

Bennie en Gonnie.

1. Benny Dwars:
    9 augustus 2012
    Hallo Gonnie en Bennie, geniet nog lekker van de laatste dag. Maak er maar lest, best van!

groeten Benny