Dag 19: Yosemite National Park

6 augustus 2012 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Na het ontbijt gingen we vanochtend op tijd op pad richting ons reisdoel van vandaag, Yosemite National Park.

We hebben eerst nog even door het plaatsje Mammoth Lakes gereden. Het blijkt dat deze plaats vooral gericht is op de wintersporter. Het heeft de uitstraling van een zwitsers ski-oord. Veel hotels en andere accomodaties in typische wintersportstijl. Ook ontbreken de skiliften richting de skipistes niet.

Daarna richting Yosemite via een toeristische route. Deze voerde ons langs een drietal meren hier in de buurt.

Yosemite zijn we binnen gegaan via de Tioga pas, de hoogste berijdbare weg (3031 meter) in Noord-Amerika. Mooie uitzichten te over dus.

Bij binnenkomst in het park viel ons al de grote drukte op. Ondanks de drukte hebben we kunnen genieten van dit prachtige park.

Het park zelf ligt in een vallei, ingeklemd tussen een aantal bergreuzen. Het overgrote deel van het park is begroeid met naaldbomen. We hebben de route genomen die ons voerde naar Glacier Point, op 2200 meter hoogte. Vanaf dit punt heb je een werkelijk fenomenaal mooi beeld over een groot deel van het park, waaronder een aantal watervallen van meer dan 100 meter diepte.

Onderweg naar Glacier Point werden we verrast door een overstekende bewoner van Yosemite, de Zwarte Beer. Er schijnen nog ongeveer 300 van deze exemplaren hier rond te lopen en wij zien er één van. Wij voelen ons zeer vereerd.

We gingen daarna verder naar de zuidelijke uitgang van het park om daar de gigantische Sequoia bomen nog te zien. Helaas is dit plan niet geslaagd en hebben we dit uitgesteld naar morgenochtend om daarna naar onze laatste halte op deze vakantie te gaan, San Francisco.

1. Benny Dwars:
    7 augustus 2012
    Hello folks,

vinden jullie het gek dat uitgerekend jullie die beer zagen? Die was ook gewoon nieuwsgierig wie daar nou wel niet rond liep...

Sorry ben gewoon jaloers.

groeten Benny
  2. Henk en Marcia Dwars:
    7 augustus 2012
    Hoihoi,super hoor hoe mooi jullie het daar hebben!!!
    Geniet nog even van de laatste dagen!!!
    Wanneer vliegen jullie nou precies terug??

Groetjes van ons
  3. Bennie en Gonnie:
    8 augustus 2012
    Wij vertrekken hier om donderdagmorgen 7.50 uur (San Francisco tijd), en landen om vrijdagmorgen 6.00 uur (Amsterdam tijd).
  4. Henk en Marcia Dwars:
    8 augustus 2012
    Oké,dan wensen wij jullie een hele goede reis terug!!! Groetjes van ons!