Dag 18: Mammoth Lake

5 augustus 2012 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Vanmorgen weer fit op pad, Bennie iets minder want hij had nogal last van de airco. Dit was nog zo'n oud model die veel lawaai maakte. Het was net een centrifuge die op 1200 toeren draaide, maar uitzetten kon je die natuurlijk ook niet, vanwege de hitte. Ik had daar geen last van. Ik sliep al om 20.15 en was vanmorgen weer lekker fit.

We waren nog maar net onderweg en het werd meteen een stuk koeler. We kwamen door het plaatsje Lone Pine. Het zag er gezellig uit. Hier hebben ze een museum over de filmgeschiedenis van Lone Pine. Dus wij weer naar binnen. Meteen zag je al zo'n grote gepimpte cadillac van een filmster die wij niet kennen, maar wel mooi.

Verder hebben ze daar wel veel herkenbare attributen staan uit films die we wel kennen. In die buurt zijn ook zoveel films gemaakt, dat je dit museum eigenlijk wel moet bekijken.

Daarna door naar Bishop, nog een gezellig plaatsje waar we door kwamen. Hier zijn we gestopt bij een oorspronkelijk Nederlandse bakker, Erik Schat die hier al zit sinds 1903, om wat lekkers te halen. Wat een drukke zaak. Rijen mensen in de winkel, geen Nederlanders maar allemaal Amerikanen die met zakken vol weg gingen. De winkel ziet er echt hollands uit, inclusief het schaapherdersbrood en de delftsblauwe artikelen die hij verkoopt,

Daarna door naar Mammoth Lake, maar omdat we daar te vroeg aankwamen zijn we door gereden naar Mono Lake waar zich veel zoutafzettingen hebben gevormd. Mooi om te zien. Het landschap is hier ook weer heel anders, veel meer groen. Toen nog naar Bodie. Een spookstad wat daar weer dicht bij ligt. Omdat we het vorige spookstadje niet veel aan vonden, wilden we hier nog wel even kijken. Daar staat nog ECHT een spookstad. We hebben daar nog een hele tijd rondgelopen, want hier kun je dat wel doen met een temperatuur van 25 graden celsius.

Nu nog even rustig in het hotel en morgen naar Yosemite Park

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade