Dag 20: San Francisco

7 augustus 2012 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we weer terug gegaan naar het Yosemite National Park om de Sequoia bomen te bekijken in Mariposa Grove. Wat ontzettend groot zijn die bomen. Je staat er toch maar elke keer weer van te kijken hoe prachtig de natuur is. Het is allemaal toch wel heel bijzonder.

We hebben nog een uurtje gewandeld om de Grizzly Giant te bekijken. Dit is de grootste in het park. Er is ook een boom waar je doorheen kunt lopen, die noemen ze de Wawona Tunnel Tree. Erg mooi om mee te maken.

Daarna richting San Francisco. Onderweg zie je verschillende landschappen. Alles is telkens anders, ook vlakke landschappen waar ze o.a. mais, fruit en pistachenoten verbouwen.

En dan zijn we er. We komen de stad in via de Oakland Bay Bridge richting het hotel dat bij de Fisherman's Wharf staat, het mooiste en gezelligste deel van San Francisco. We zijn langs de boulevard gelopen om te genieten van het uitzicht. Wat is dit een prachtige stad.

Morgen naar het eiland Alcatraz en met de Cable Car naar Chinatown.