Dag 17: Death Valley

4 augustus 2012 - Death Valley, California, Verenigde Staten

Vanmorgen weer op tijd op pad.

We kwamen bij een tankstation waar allemaal alliën figuren werden verkocht. Ja, Area 51.

Daarna door richting spookstad Rhyolite. Dit viel ons tegen. Er stonden wel een paar kunstwerken die door een aantal Belgische kunstenaars gemaakt waren, maar verder was er niet veel te zien. Dus toen maar door naar Death Valley. Daar eerst naar het Visitor Centre om te kijken wat en waar alles te zien is. Wat een hitte. Je komt uit de auto en het is net of ze met een warme fóhn om je heen blazen. De meter in de auto gaf namelijk 124 graden fahrenheit aan. (dit is zo'n 48 graden celsius). We zijn toen naar een mooi uitzichtpunt geweest en hebben daar rondgekeken. Dit park kun je weer met niets vergelijken. Het is wederom een prachtig uitzicht ondanks de hitte.

Daarna door naar Stove Pipe Wells Village, ons verblijf. We hadden daar wel internet maar we kwamen er niet door vanwege, waarschijnlijk, de vele gasten die door de hitte maar gelijk binnen bij de airco achter de laptop gingen zitten. Wat je daar ook ziet zijn de vele posters van de films die daar zijn opgenomen. Zo hingen van alle Star Wars films, Roy Rogers de zingende cowboy, John Wayne, en nog veel meer westernhelden posters.

Morgen naar Mammoth Lake.

1. Benny Dwars:
    5 augustus 2012
    Hallo ontdekkingsreizigers,
    geen internet in Death Valley? Vreemd er staan toch weinig obstakels die hinderen? Geniet maar lekker van de warmte want hier is het iets minder warm. Pas op voor het lake waar jullie naar toe gaan daar zijn al een aantal wezens achtergebleven...

groeten Benny