Dag 8: Page (Lake Powell)

26 juli 2012 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Na twee nachten Grand Canyon gaan we vandaag op pad richting Page bij het meer Lake Powell.

Bij de Grand Canyon was het vanochtend rond de 23 graden. Nu we weer verder de binnenlanden in gaan zal de temperatuur ook weer flink oplopen. We moeten dus weer aardig wat gekoeld drinken meenemen onderweg.

Hiervoor hebben we op de eerste dag in Los Angeles twee piepschuimen koelboxen gekocht. Deze vullen we iedere morgen met ijsblokjes, die je hier gratis bij elk hotel kunt krijgen uit ijsautomaten. Eén druk op de knop en je hebt een bak vol ijs. Erg handig bij dit weer.

Op weg naar Page hadden we nog een aantal mooie uitzichtspunten over de Grand Canyon.

Wat ons opviel is dat langs de weg richting Page, veel indianen hun waren proberen te verkopen aan de voorbijgangers. Ze zitten in kleine zelfgemaakte kraampjes bij de verschillende parkeerplaatsen.

Toen we in Page aankwamen was de temperatuur rond de 40 graden. We waren nog te vroeg om in te checken dus daarom maar eerst de Walmart in, deze winkel is namelijk lekker koel.

Voordat we bij het hotel waren, kwamen we langs de Glen Canyon Dam. Deze dam sluit de Colorado rivier deels af, vandaar Lake Powell. De Colorado rivier gaat van hieruit verder richting de Grand Canyon.

We zitten hier in Page wel direct aan het meer zelf, dus weer een prachtig uitzicht.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Imke:
    27 juli 2012
    Hallo Gonnie en Bennie! Ik ben via Aileen haar Facebook hier terecht gekomen, haha. Erg leuk dat jullie een blog bijhouden over jullie reis! Ik had van pap en mam gehoord dat jullie naar Amerika zouden gaan. Het ziet er geweldig uit allemaal! Geniet er nog van!

Groetjes,
    Imke.