Dag 9: Mexican Hat (Monument Valley)

27 juli 2012 - Mexican Hat, Utah, Verenigde Staten

Nu zitten we hier vanavond in Mexican Hat, en wat blijkt......We hebben hier warempel internet.

De San Juan Inn waar we hier zitten, is op het eerste gezicht een hotel waarbij je denkt 'Is dit het?'. Na alle luxe hotels die we tot nu toe hebben gehad is dit even heel wat anders. De kamers zijn sober maar schoon en dat is toch het belangrijkste.

Een aantal andere gasten zijn na het inchecken binnen een half uur weer vertrokken omdat de soberheid hun waarschijnlijk niet aanstond. maar ons wel, want het heeft echt wel wat. Dit is zo'n typisch authentiek amerikaans onderkomen die je ziet in kleine plaatsjes..... Bennie, denk daarbij aan One Day Village en je komt in de buurt.

Er is hier een trading post, een restaurantje waar we vanavond heerlijk hebben gegeten en zitjes aan de San Juan rivier die hier bij horen. Typisch is wel dat er in de winkel een bord hangt dat er voor 11.30 uur geen alcohol verkocht mag worden.

Internet is er dus ook. Ga met je laptop naar de eigenaresse en zij ZEGT je het wachtwoord eenmalig. Tik dit snel in anders....geen internet.

De snelheid van het internet is sneller dan wat we de laatste tijd in de duurdere hotels gewend waren. Het laatste hotel in Page bij Lake Powell had een internetsnelheid die overeen kwam met alweer Bennie's One Day Village. Zelfs in de Grand Canyon was de verbinding superslecht wegens overbelasting en ook nog alleen maar in de lobby.

Maar nu over vandaag. We waren vanmiddag in Monument Valley. De omgeving waar John Wayne ('The Duke') veel westerrns heeft opgenomen en waar hij zich thuis voelde als in zijn achtertuin.

Het uitzicht daar is weer wonderbaarlijk. Alleen vandaag hadden we iets minder mooi weer dan anders. Het was bewolkt met af en toe een buitje. Dit had wel tot gevolg dat het niet zo heet was, voor ons dus wel lekker.

Nu schijnt de avondzon volop en zitten we hier voor onze kamer buiten op het balkon dit verhaaltje te schrijven.

Morgen richting Moab.

1. Aileen en Casper:
    27 juli 2012
    Wij wachten vol spanning af! Heb jullie echt 1 minuut geleden een mailtje gestuurd! xxx